Träning – så håller du fokus på dina träningsmål

Så uppnår du dina träningsmål. Registrera din mail och få tips och nyheter direkt skickade till din mailbox!

Tid är essentiellt. Vi jagar alla tid. Och för att utföra nå sina mål så måsta man också planera. Planerar du din tid? Om inte så är det nu dags att börja. För att du ska uppnå dina mål behöver du också planera din tid. Dagen ska planeras. Men om du tycker att det känns svårt så gör åtminstone en veckoplanering.

Gör en veckoplanering

Mitt råd till dig är att göra en veckoplanering. Börja med att lägga in alla grundläggande tider.

  • När går du till och från arbetet eller skolan

Viktiga möten

Notera sedan ner dina övriga tider. De viktigaste som du måste göra och inte kan skjuta på framtiden.

  • Planera alla möten du bokat in under veckan. Det kan vara läkarbesök, hämta barnen vid dagis, arbete efter normal arbetstid.

Själv har jag haft god nytta till att göra ett träningsschema. Jag tränar så ofta jag hinner för att träning är viktigt för mig. Som entreprenör sitter jag länge framför datorn och därför är det ytterst viktigt att jag planlägger min träning. Med ett hektiskt tempo finns det alltid måste som behöver göras och mindre tid till träning. Med ett träningsschema så undviker jag att detta sker. Igår var jag och tränade och nu ska jag åter ner till gymmet. Ha en underbar träningsdag!

Nu till det viktigaste momentet. Du ska nu fylla i dina träningstider.

  • Besluta dig för när du ska träna
  • Besluta dig för hur ofta du ska träna
  • Beräkna tiden till och från träningen