Rehab-träning ett delmål uppnått

Idag var en bra dag och jag började morgonen med övningar i 30 minuter och därefter gjorde jag ordning en bra frukost som jag åt innan jag gjorde mig redo för att åka till gymmet.

Jag plockade fram cykeln och satte mig på den och cyklade iväg. Jag hann komma en bit förrän jag upptäckte att jag hade fått punktering. Jag tvingades åka tillbaka, ställa in cykeln och fick ta bilden till gymmet istället. Me not like!

På gymmet så

  • värmde jag upp i 10 min på crosstrainern
  • därefter sprang jag 1h på bandet
  • sedan körde jag 10 min rodd
  • och därefter insida lår

De första 30 minuterna av löptiden flög iväg. Jag brukar ha ont när jag springer, smärtorna brukar försvinna strax efter 30 min när jag brukar vara färdig men nu kom de istället kring 40 minuter och varde i ca 5 minuter. Det var betydligt kortare än vad jag är van vid. Oftast kan smärtorna vara fram till kl 10.00 men under den senaste tiden har de inte släppt förrän efter kl 16.00 trots att jag tom har vag har verkligen hamnat i ett svårare skov och haft mycket smärta i händerna. Träningen hjälper mig att må bättra, varför det är nödvändigt för mig att träna. 1h börjar kännas bra. Jag springer ännu för långsamt men de nya träningsskorna har gjort att jag inte får ont i knäna längre på samma sätt som förr vilket har gjort det här möjligt. När jag hem vilade jag och åt och fortsatte att göra magövningar. Träningen har gjort att jag mår något bättre men känner mig nu trött och ska snart sova. Jag hoppas att jag kan sova bra nu när jag i alla fall nått ett delmål att lyckas springa 1h nu vid några tillfällen.