Viktnedgång Guide- så får du en hälsosam livsstil

Uteslut

  • Socker
  • Chips
  • Kakor

Socker gör dig pigg men har sällan en god långvarig effekt för din hälsa. Minska på sockerintaget för att uppnå en bättre och snabbare viktnedgång.

Minska på kolhydraterna

  • Ris
  • Pasta
  • Potatis

Kolhydrater tillför kroppen mycket energi. Om du tränar mycket behöver du kolhydrater men om du tränar begränsat och snabbt vill ner i vikt kan du utesluta kolhydraterna.

Minska på fett

  • Ät mindre animaliskt fett
  • Tillsätt vegetabiliskt fett
  • Dra ner på omättat fett

Kroppen behöver fett, men rätt typ av fett. Ät därför mer vegetabiliskt fett än mättat fett.

Ät mycket grönsaker

  • Fyll större delen av tallriken med grönsaker

Njut av alla grönsaker som erbjuds i affärerna. Variera grönsakerna och tillagning. Ta inspiration från mina recept och rätter och gör efter eller dina egna variationer! Grönsaker innehåller mindre mängd energi varför du kan äta mer grönsaker än kött, mjölkprodukter och kolhydrater. Njut av en grön vardag och hämta inspiration på Calos.se

Protein

  • Konsumera protein
  • Välj en proteinkälla med mindre fett.
  • Ät proteintillskott

Du hittar även vegetabiliskt protein som soja och ärtprotein.

Träning

  • Träna kontinuerligt under veckan. Minst 3 dagar i veckan.
  • Kontakta mig och Anlita mig som coach om du behöver mer hjälp!